14 Şubat 2014 Cuma

Sizin Hiç Ablanız Oldu mu ?


Benim aynı karında yattığım bir ablam olmadı hiç. Ama benden üç sene önce Dünya'ya gelmiş esmer bir kız çocuğu,benim ablam olmak için kendi annesinin -benim en küçük teyzemin-  karnında beklemiş dokuz ay on gün boyunca ve 1990 yılının 14 Şubat'ında o kara gözlerini açmış.
Üç sene sonra gözleri açma sırası bendeydi. Ben doğmuştum yani. Aramızdaki onca mesafeye rağmen varlığım bu küçük esmer kızı rahatsız etmiş. Tatillerde bir araya gelişlerimiz olmuş. O ne yaptıysa hep onu yapıyormuşum. Yeri gelmiş bu küçük esmer kız, benimle çoraplarını bile paylaşmamış. Çorabı geçtim, yerini alacağımdan korktuğundan sağlık sorunları bile yaşamış. Ve anlatılanlara göre "babasının cüzdanına sıçmış." Yoo yoo gerçek anlamda değil merak etmeyin.
Ama ben o küçük esmer kızın yerini hiç almadım. Aksine, kalbini kazandım,kardeşi oldum. Anlamı kardeş olan "gadeş" oldum. Birbirimizin gadeşi olduk.
Biz iki küçük kız çocuğu büyüdük ve abla-kardeş olduk.
Sırdaş olduk.
Arkadaş olduk.
Yol gösteren olduk.
Dertleşen olduk.
Birşey olduğunda akla ilk gelen olduk.
...
Bugün 14 Şubat ve benim gadeşimin doğum günü. Anladığınız üzre bu yazı da ona yazılıyor. Onun için içimden gelen kelimeleri yanyana getiriyorum.
Gadeşim, can gadeşim. Varlığını yeryüzünde hiçbir şeye ve hiç kimseye değişmem. Gözünden akan tuzlu yaş, benim de canımı yakar.Yüzündeki gülüş benim de mutluluğum olur.
Düşündüm de sana seni özlediğimi ilk 17 yaşında demiştim. O ilk şok dalgasını asla unutmayacağım. Zaten bir onu bir de Emine teyzemin önüne oturduğun kapıyı sen yokmuşsun gibi rahatlıkla açıp seni bir uçtan bir uca uçurmasını unutmam. Tamam tamam, sınav sonuçlarımın açıklanacağı o muhteşem yaz ayını da unutmam. Belki bu yaz Nevin teyzemin bayram hediyesi olan "Hediye" ile deniz maceralarımızı da unutmayabilirim. Eğer çok istersen Cem Adrian konseri öncesi Taksim'de 3 mekan bulup üçünden de geri dönüşümüzü de unutmam. Haa bir de İzmir'deki o muhteşem 4 günü de unutmam.
Gadeşim, ben seninle ilgili birşeyi unutmam. Çünkü insan mutluluğunu kolay kolay unutmaz. Ben senin yanında olduğum her an mutlu oluyorum. Seninle konuştuğum her an ses tonum değişiyor. Buraya unutamayacağım daha birçok güzel anımızı yazabilirim. Ama çok da uzatmaya gerek yok.
İyi ki doğmuşsun sen can gadeşim. İyi ki varsın. Herşey gönlünce olsun.Seni çok ama çok seviyorum !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder