31 Aralık 2013 Salı

Yeni Yıla Bir Kala

Tek sayının uğursuz inancıyla yaşadım bütün bir yılımı. Güldüm, eğlendim,ağladım,dertlendim. Ama ne olursa olsun zamanı geldiğinde mutlu olmayı da bildim. Ne kadar ağlamam gerekiyorsa o kadar ağladım ve yine ne kadar gülmem gerekiyorsa da  o kadar güldüm.
Çok soru sordum. Kendimi ve çevremdekileri çok sorguladım. Çevremdeki insanlar bilmese de onları soru yağmurunda sırılsıklam olana dek ıslattım aslında. Onlar bana sesli cümleler kurarken ben içimden sessiz sorular sordum.
İki bin on üçün son saatlerinde yine sevdiğim adamı düşünürken de içimden sorular sormaya devam ediyorum.Sevdiğim adam o kadar  bencil ki bana bir yeni yıl hediyesi bile vermedi. Maddiyatta gözüm yok. Onun bana vereceği bir eşyaya da ihtiyacım yok. Kendisini görsem,gözlerine baksam ve bir de kokusunu alsam, yeterdi bana. Benim hediyem buydu.
Bir doğum günü sabahında da aynı hediyeyi vermişti bana. Güneşin yaydığı ışıkların ilk saatlerinde onun sesini duymuştum ilk. İlk ona dokunmuştum ve göğsümdeki ilk ağırlık onun göğsüme koyduğu başıydı.
Yeni yıla bir kalan günün sabahında da göğsümde ağırlık vardı. Ama o yoktu yanımda. Ne yanımda ne hayatımda. O sadece uzağımdaydı. Göğsümdeki ağırlıkta onun yokluğuydu.
Çok şey öğretti bu bitmesine kısa bir zaman kalan yıl.
Sabretmeyi öğretti.
Çok fazla sorgulamamayı öğretti.
Herşeyi kararında yaşamayı öğretti.
Herhangi bir şeye veya birisine bağlanmamam gerektiğini öğretti.
Kitap okumanın kafa dağıtarak sağlığıma iyi geldiğini öğretti.
Yine aynı kitapların aslında benim mutsuzluğum olduğunu da öğretti.
Bir şeyi çok istememeyi öğretti.
Israr etmemeyi öğretti.
Çok sevmemeyi öğretti.
Çok sevip, sevdiğim adamın elimden gidecek olmasını öğretti.
Özlemin bambaşka anlamlarını öğretti.
Geçmeyecek acıların ne olursa olsun bir gün illaki geçecek umudunun var olduğuna inanmamı öğretti.
Bir gülüşe aşık olmayı öğretti.
Yine aynı gülüşe aşık olmanın nasıl bir duygu olduğunu öğretti.
Bir insanın,bir adamın, çok sevilen bir adamın hayatının en uzak noktası olmayı öğretti.
Yine aynı uzaklıktaki o nokta olabilme isteğimin ne kadar fazla olduğunu öğretti.
Ama en çok da sevdiğim adamın onun hayatında bir yerim olmadığını göstererek bununla mücadele etmemi öğretti.
...
Dilerim gelecek yeni yılda göğsüme ağırlığı dokunacak kadar ağır yaşanmışlıklar öğrenmem.
Yeni yıl herkese sağlık,huzur ve mutluluk getirsin. Bu yıl, bize mutluluğu öğretsin. !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder