22 Nisan 2014 Salı

Tarihi Kedi'nin Değeri



Doktor, Foça’da göremedim seni? Efes’te aklımın içinde tek bir adım bile atmadın?
Neler oluyor doktor?
Hücrelerim mi ölüyor yoksa sen mi taşınıyorsun aklımın içinden ? Sevgimden gittiğin gibi mi gideceksin aklımdan da yoksa kısa bir tatil mi bu doktor?
Sus yine.
Kedi  buldum Efes’in sütunları arasında. Adına “Tarihi Kedi” dedim. Onun tek bir tüyü kadar yerin yoktu o an aklımda doktor. Sensiz mutluydum doktor. Tıpkı hayatımda olduğun günlerdeki gibi mutluydum.
Aklın karıştı dimi. Aynı mutluluk ama ayrı durumlar. Benim de aklımın çok durgun olduğu söylenemez zaten doktor.
Belki de seni o tarihin içine gömmek istedim doktor? Yedi Uyuyanlar’ın yanına sekizinciyi bırakmak  istedim. Tek sayıları sevmediğimden değil, yanlış anlama. Kendim rahat uyuyabilmek için.
Günlerdir mutluyum doktor. Huzurum da var. Ama aklımın karışmasıyla oluşan girdabın içinde olduğum için mi böyleyim bilmiyorum. Ama bu mutluluk farklı gibi doktor.
Ne diyorlar buna tıpta? Var mı bir adı?
Varsa da beni ilgilendirdiği için tutmazsın aklında, eminim.
Neyse doktor, lafı çok uzatmayayım. Aklımdan gittiysen gitmişsindir. Ama gülüşün içimdeki müzede. Bir o kalır senden. Ha Efes’teki sütunlar, mermerler; ha senin gülüşün. İkisi de geçmiş doktor.
Geçmiş.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder