5 Haziran 2014 Perşembe

Altı Erkek Dal



Acıların kucağından yazıyorum bir kez daha. Biraz faklı yalnız bu sefer. Ana kucağından gelen acıyı cümleleştiriyorum sırayla.
Kalemimi şu  sıralar annem devraldı.
Dört gün arayla iki amcasını kaybetti annem. Birisi Hollanda’da diğeriyse Ankara’da yaşıyordu. Beş amcadan geride kalan onlardı, onlar da gittiler. Belki de gökyüzü günlerdir ailemin hüznüne ağlıyor bizde iklim değişiyor zannediyoruz. Zaten gökyüzünün de işi gücü yok bir benim derdime bir de ailemin üzüntülerine ağlıyor öyle değil mi Marsi ? 
Ben annemin babasını yani dedemi hiç görmedim Marsi. Geride kalan 15 torundan hepsi dedemin göbeğinde oturup sevildi ama ben geç kaldım bir şeylere.  Kitap okumayı sevişim belki de dedemin geleneğini diğer çocuk ve torunları gibi farkında olmadan devam ettirmemden geliyordur.  Yerin nurlar içinde olsun Halit Ağa.  Bütün kardeşlerini aldın yanına. Anneannem size güzel yemeklerinden yapar yine eskiden olduğu gibi. Can anneannem, canım anneannem. Bazen dilime doluyorum bir tekerlemeyi:  “Patata putata anane, etli butlu anane” .
Ben annemin  beş amcasından dördünü de hiç görmedim Marsi. Bir tek Ankara’da yaşayan amcasının varlığına şahitlik yaptım ömrümde, o kadar. Bir cümlede defalarca kez “evet..evet..” derdi. Ben de çocukluk aklımla ona “Evet evet dede” diye seslenirdim, öyle anardım. Anneme kahrolası haberi verirken bile ağzımdan çıkan isim buydu: Evet evet dede.  Dede derdim, belki de dedemin yerini doldurmasını istiyordum, bilmiyorum.  Dede derdim, belki de göremediğim, tanıyamadığım geride kalan dört amcanın yerini anneme hatırlatmasın diye geçirirdim içimden, bilmiyorum.  Yerin nurlar içinde olsun Evet evet dedem.
Ve ses tonlarını bile bilmediğim geride kalan tüm amcalar. Hepiniz nurlar içinde uyuyun.  Hepinizin yeri rahat olsun.
Rahat olsun, olsun da geride kalanlar art arda gitmeseydi iyiydi hani Marsi. Anneme, aileme çok ağır geldi. Düşünsene Marsi, bir devir bitti. Altı erkek daldan gökyüzüne uzayan koca bir çınar yok artık. Somutluk soyutluğa geçti artık. 
Soyutluk. Yokluk. Açıklık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder